utorak, 26. travnja 2011.

POGLAVLJE 2







                                                     EL-FATIHA






1) EL-FATIHA (Uvodnica Kur'ana) – nazvana je po tome jer Kur'an započinje (otvara se) sa njom, uči se prva i piše se prva, uči se na svim namazima prije drugih sura, odnosno sa njom se otvara i započinje namaz kada su u pitanju kur'anske sure. (Džami'u –l- bejan an vudžuh tevi'l el-Kur'an, 1/107).
2) UMMU-L-KUR'AN (Srž Kur'ana) – nazvana zbog toga što je u prednosti nad drugim kur'anskim surama u učenju i pisanju. (Džami'u –l- bejan an vudžuh tevi'l el-Kur'an, 1/107)
3) UMMU-L-KITAB (Srž Knjige) – nazvana po tome, što je ona stub Kur'ana, kao što je Mekka nazvana Ummu-l-Kura, zbog toga što je u njoj centar Zemlje. (Tertibu-l-kamus, 1/179). Ovaj njen naziv je spomenut u sahih predajama, iako Imam El-Kurtubi prenosi od Enesa, Husejna i Ibn Sirina da je pokuđeno tako nazivati, džumhur uleme to dozovoljava, jer El-Fatiha svojim sadržajem obuhvata poruku Kur'ana. (El-Džami'u li ahkamu-l-Kur'an, 1/111)
4) ES-SEBU'L EL-MESANI (Sedam jasnih ajeta) - nazvana zbog toga jer se sve karije i učenjaci slažu da ona ima sedam ajeta a MESANI, znači, ajeti koji se ponavljaju i koji su jasni. Uzvišeni Allah kaže:“Mi smo ti objavili sedam ajeta koji se ponavljaju...“ (El- Hidžr, 87). Imam Hasan el-Basri u tefsiru ovog ajeta kaže da se misli na Fatihu.
5) ES-SALAT, EL-VAFIJE, EL-RUKJA, EL-KAFIJA, EL-HAMD, EŠ-ŠUKR, ED-DU'A.......
Objavljivanje sure El-Fatihe
Od Ibn Abasa, r.a. se prenosi da je rekao:“Jednom dok je sjedio Džibril kod Poslanika, sallallahu alejhi ve selem, čuo je zvuk iznad sebe (kao škripa kod otvaranja vrata), pa je podigao glavu i rekao: Ovo su nebeska vrata, danas su se otvorila a do sada nikad prije nisu bila otvarana, pa je sišao melek i reče: Ovo je melek, sišao je na Zemlju, nikada do sada nije silazio pa se poselamio i rekao :Raduj se zbog dva svjetla, koja si dobio, nijedan poslanik ih do sada nije dobio, početak Kur'ana, znači Fatiha i zadnji ajeti sure El-Bekare, nećeš proučiti ni harf od toga a da ti se ne dadne.“ (Sahihu-l-Muslim, 254).
Određeni broj uleme zbog ovog hadisa smatra da melek Džibril nije dostavio suru Fatihu i zadnja dva ajeta sure El-Bekare, Poslaniku, sallallahu alejhi ve selem, što je netačno i takav stav se odbacuje, jer je melek Džibril, a.s., dostavio čitav Kur'an Poslaniku, sallallahu alejhi ve selem Imam El-Kurtubi rahimehullah veli:“Melek Džibril je dostavio Poslaniku, sallallahu alejhi ve selem suru Fatihu u Mekki dok je drugi melek obavijestio Poslanika, sallallahu alejhi ve selem o njenoj vrijednosti u Medini. Ovo je spoj između Kur'ana i Sunneta.“ (El-Džami'u li ahkamu-l-Kur'an, 1/116)
Dok je mišljenje drugih mufesira, da je melek Džibril u Mekki objavio suru Fatihu i završetak sure El-Bekare, a da je drugi melek Poslanika, sallallahu alejhi ve selem obradovao da su to dva svijetla koja nisu data drugim poslanicima.
Hadisi koji govore o vrijednostima sure El-Fatihe
1) Od Ibn Abasa, r.a. se prenosi da je rekao:“Jednom dok je sjedio Džibril kod Poslanika, sallallahu alejhi ve selem, čuo je zvuk iznad sebe (kao škripa kod otvaranja vrata), pa je podigao glavu i rekao: Ovo su nebeska vrata, danas su se otvorila a do sada nikad prije nisu bila otvarana, pa je sišao melek i reče: Ovo je melek, sišao je na Zemlju, nikada do sada nije silazio pa se poselamio i rekao: Raduj se zbog dva svjetla, koja si dobio, nijedan poslanik ih do sada nije dobio, početak Kur'ana, znači Fatiha i zadnji ajeti sure El-Bekare, nećeš proučiti ni harf od toga a da ti se ne dadne.“ (Sahihu-l-Muslim, 254).
2) Prenosi se od Ebu Seida ibn el-Muali'a, r.a. da mu je Poslanik, sallallahu alejhi ve selem rekao:“Hoćeš li da te podučim najvrjednijoj suri iz Kur'ana prije nego izađeš iz mesdžida? Pa me je uzeo za ruku, i kad smo izlazili iz mesdžida, ja sam mu to napomenuo a on mi reče: El-hamdu lillahi rabbi-l-alemin, to je sedam ajeta koji se ponavljaju i Kur'an Veličanstveni koji mi je dat.“ (Sahihu-l-Buhari, 4474 i 4703)
3) Prenosi se od Ebu Hurejre, r.a., da je Poslanik, sallallahu alejhi ve selem rekao:“Rekao je Uzvišeni Allah: Podijelio sam namaz između Sebe i Moga roba na dva dijela, a Mom robu pripada ono što zatraži, pa kad kaže rob:“Hvala Allahu Gospodaru svjetova“, Allah kaže: Moj rob mi zahvaljuje, pa kad kaže:“Milostivog, Samilosnog“, Allah kaže:Moj rob me hvali, pa kad kaže:“Vladaru Sudnjeg dana“, Allah kaže: Moj rob me slavi, pa kad kaže:“Samo Tebe obožavamo i samo od tebe pomoć tražimo“, Allah kaže:ovo je između Mene i Moga roba, a Mom robu pripada ono što zatraži. Pa kad kaže:“Uputi nas na pravi put, na put onih kojima si milost Svoju darovao, a ne onih koji su protiv sebe srdžbu izazvali niti onih koji su zalutali“. Allah kaže:Ovo je za Mog roba, a njemu pripada ono što zatraži.“ (Sahihu-l-Muslim, 1/296)
4) Ebu Hurejre, r.a., prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve selem rekao:“Tako mi Allaha, nije objavljena u Tevratu, ni u Indžilu, ni u Zeburu, ni u Furkanu slična njoj, ona je sedam ajeta koji se ponavljaju i Kur'an Veličanstveni koji mi je dat.“ (Sunen et-Tirmizii hadis je hasenun sahih)
5) Od Ebu Seid el-Hudrija, r.a., se prenosi da je rekao:“Bili smo na putu pa smo odmarali, dođe nam jedna žena i reče da je poglavar plemena bolestan, a da su ljudi odsutni, pa da li ima neko od vas da mu prouči rukju. Pa je ustao čovjek, za kojeg nismo znali da uči rukju. Proučio mu je rukju te je poglavar ozdravio i naredio da mu se dadne trideset ovaca i napojili su nas mlijekom. Kasnije smo pitali čovjeka da li je znao rukju ili je samo učio, a on je odgovorio da nije ništa učio posebno osim početka Kurana, sure Fatihe. Poslije toga nismo pričali dok nismo došli kod Poslanika, sallallahu alejhi ve selem u Medinu, pa kad smo došli, upitali smo ga o tome, a on je rekao:“Kako je znao da je ona (Fatiha) rukja, odredite i meni dio onoga što ste dobili.“ (Sahihu-l-Buhari, 4563)
6) Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: "Nema namaza onome koji ne prouči 'Fatihatul-Kitab', tj. 'Početak Knjige', odnosno El-Fatihu." (Muttefekun alejhi)

Allahov Rob Isaa



LJEPOTA MELEKA


Uzvišeni ovako opisuje Džibrila, a.s.: “Uči ga jedan ogromne snage, lijepog izgleda, koji se pojavio u liku svome.” (En-Nedžm, 5-6) Ibn-Abbas tumači riječ “zu mirretin” da ona znači lijepog izgleda, a Katade da ona znači visok i lijep. Kod svih ljudi je općeprihvaćen opis za meleke da su oni lijepi, te zato lijepog čovjeka porede sa melekom. Tako su žene za Jusufa, a.s., rekle: “A kad ga one ugledaše, zadiviše se ljepoti njegovoj i po rukama svojim se porezaše: 'Bože, Bože!' - uskliknuše - 'ovo nije čovjek, ovo je melek plemenit!'” (Jusuf, 31)

Meleki se razlikuju po veličini
Nisu svi meleki na istom stepenu kad je u pitanju veličina, nego se razlikuju, kao što se razlikuju i po vrijednosti. Najbolji su oni koju su bili prisutni na Bedru, kao što se to spominje u hadisu kojeg Muaz b. Rifaa b. Rafi’ Ez-Zureki prenosi od svoga oca koji je bio na Bedru i koji priča: “Džibril je došao Poslaniku, s.a.v.s., i upitao ga: 'Kakvim smatrate učesnike Bedra?' On mu je odgovorio: 'Smatramo da su od najboljih muslimana', ili je rekao nešto slično tome. On mu tada reče: 'Takvi su i oni od meleka koji su bili na Bedru.'” (Buharija, 3992)

Meleki ne jedu i ne piju
Na ovo upućuje događaj sa Ibrahimom, a.s., i melekima koji su mu bili u gostima. Allah, dž.š., kaže: “I on neprimjetno ode ukućanima svojim i donese debelo tele i primače im ga: 'Zar nećete da jedete'? - upita, osjetivši od njih u duši zebnju. 'Ne boj se!'- rekoše, i obradovaše ga dječakom koji će učen biti. (Ez-Zarijat, 26-28) U drugom ajetu kaže: “A kad vidje da ga se ruke njihove ne dotiču, on osjeti da nisu gosti i obuze ga neka zebnja od njih. 'Ti se ne boj!'-rekoše oni -, 'Mi smo Lutovu narodu poslani.'” (Hud, 70)

Nikad im ne dosadi i ne umore se od ibadeta i zikra
Uzvišeni kaže: “Hvale Ga noću i danju, ne malaksavaju.” (El-Enbija’, 20) U drugom ajetu kaže: ”Pa, oni koji su kod Gospodara tvoga hvale Ga i noću i danju i ne dosađuju se.” (Fussilet, 38)

Brojno stanje meleka
Meleka ima mnogo i njihov broj zna samo Allah, dž.š., Poslanik, s.a.v.s., u opisu Bejtul-ma’mura, na sedmom nebu, kaže: “Pokazan mi je Bejtul-ma’mur, pa sam pitao Džibrila šta je to. On mi odgovori: 'Ovo je Bejtul-ma’mur u kojem svaki dan klanja sedamdeset hiljada meleka, kad izađu više se ne vraćaju.' (Buharija, 3207) Prenosi se od Abdullaha da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Tada će se pokazati Džehennem koji će imati sedamdeset hiljada uzda, uz svaku uzdu će biti sedamdeset hiljada meleka koji će ga obuzdavati.” (Muslim, 2842)


ALLAHOV ROB ISAA









99 LIJEPIH ALLAHOVIH IMENA 1. Allah - Allah je Onaj, osim koga drugog Boga nema


هُو الله الذّي لا إلَه إلاّ هُو
2. Er-Rahman - Blagi
الرّحمان
3. Er-Rahim - Milostivi
الرّحيم
4. EI-Meliku - Vladar
المَلِك
5. EI-Kuddusu - Sveti
القُدّوس
6. Es-Selamu - Čist od mana
السّلام
7. EI-Mu'minu - Koji potvrđuje obećanja
المُؤمن
8. EI-Muhejminu - Koji daje sigurnost
المُهَيْمِن
9. EI-Azizu - Koji sve pazi i prati
العزيز
10. EI-Džebbaru - Snažni
الجبّار
11. EI-Mutekebbiru - Silni
المُتَكَبِّر
12. EI-Haliku - Stvaralac
الخالق
13. EI-Bari'u - Koji divno stvara
البارئ
14. EI-Musavviru - Koji likove daje
المُصَوِّر
15. EI-Gaffaru - Koji mnogo prašta
الغفّار
16. EI-Kahharu - Koji nadvladava
القهّار
17. EI-Vehhabu - Koji mnogo poklanja
الوهّاب
18. Er-Rezzaku - Koji obilnu opskrbu daje
الرزّاق
19. EI-Fettahu - Koji sve rješava i otvara
الفتّاح
20. EI-Alimu - Koji sve zna
العليم
21. EI-Kabidu - Koji steže
القابض
22. EI-Basitu - Koji pruža
الباسط
23. EI-Hafidu - Koji spušta
الخافض
24. Er-Rafiu - Koji diže
الرّافع
25. EI-Muizzu - Koji uzvisuje
المُعِزّ
26. EI-Muzillu - Koji ponizuje
المُذِلّ
27. Es-Semiu - Koji sve čuje
السّميع
28. EI-Besiru - Koji sve vidi
البصير
29. EI-Hakemu - Sudac
الحكم
30. EI-Adlu - Pravedni
العدل
31. EI-Latifu - Dobri
اللطيف
32. EI-Habiru - O svemu obaviješteni
الخبير
33. EI-Halimu - Blagi
الحليم
34. EI-Azimu - Veliki
العظيم
35. EI-Gaffuru - Koji prašta
الغفور
36. Eš-Šekuru - Koji je zahvalan
الشّكور
37. EI-Alijju - Visoki
العليّ
38. EI-Kebiru - Veliki
الكبير
39. EI-Hafizu - Koji čuva
الحفيظ
40. EI-Mukitu - Koji pazi i uzdržava
المُقيت
41. EI-Hasibu - Koji obračun svodi
الحسيب
42. EI-Dželilu - Veličanstveni
الجليل
43. EI-Kerimu - Plemeniti
الكريم
44. Er-Rekibu - Koji motri na svaki pokret
الرقيب
45. EI-Mudžibu - Koji molbe prima
المجيب
46. EI-Vasiu - Koji milošću i znanjem sve obuhvata
الواسع
47. EI-Hakimu - Mudri
الحكيم
48. EI-Vedudu - Koji voli
الودود
49. EI-Medžidu - Slavljeni
المجيد
50. EI-Baisu - Koji proživljuje
الباعث
51. Eš-Šahidu - Koji je o svemu svjedok
الشّهيد
52. EI-Hakku - Vrhovna Istina
الحقّ
53. EI-Vekilu - Sveopći Staratelj
الوكيل
54. EI-Kavijju - Moćni
القوي
55. EI-Metinu - Čvrsti
المتين
56. EI-Velijju - Zaštitnik
الوليّ
57. EI-Hamidu - Hvaljeni
الحميد
58. EI-Muhsi - Koji i sitnice obuhvata i broj im zna
المُحصي
59. EI-Mubdiu - Koji je početni Stvaralac
المُبدئ
60. EI-Muidu - Konačni proživitelj
المُعيد
61. EI-Muhji - Koji život daje
المُحيي
62. EI-Mumitu - Koji smrt daje
المُميت
63. EI-Hajju - Živi
الحيّ
64. EI-Kajjiimu - Koji sve održava
القيّوم
65. EI-Vadžidu - Imućni
الواجد
66. EI-Madžidu - Slavni
الماجد
67. EI-Vahidu - Jedini
الواحد
68. Es-Samedu - Kome se svako obraća
الصّمد
69. EI-Kadiru - Svemoćni
القادر
70. EI-Muktediru - Koji sve može
المُقتدر
71. EI-Mukaddimu - Koji unapređuje
المُقدِّم
72. EI-Mu'ehhiru - Koji zapostavlja
المُؤخّر
73. EI-Evvelu - Prvi
الأوّل
74. EI-Ahiru - Posljednji
الآخر
75. Ez-Zahiru - Jasni
الظّاهر
76. EI-Batinu - Skriveni
الباطن
77. EI-Valiju - Koji upravlja
الوالي
78. EI-Mutealiju - Svevišnji
المُتعالي
79. EI-Berru - Dobročinitelj
البرّ
80. Et- Tevvabu - Koji kajanje uslišava
التّوّاب
81. EI-Muntekimu - Koji ne ostaje dužan
المُنْتَقِم
82. EI-Afuvvu - Koji oprašta
ّالعفُو
83. Er-Reufu - Samilosni
الرّؤف
84. Maliku-I-mulki - Gospodar svih svjetova
مالك المُلك
85. Zul-Dželali ve-I-Ikrami -Najveličanstveniji i Najčasniji
ذو الجلال والإكرام
86. EI-Muksitu - Sveopći djelitelj pravde
المُقسط
87. EI-Džami'u - Koji sve okuplja
الجامع
88. EI-Ganijju - Koji je bogat
الغنيّ
89. EI-Mugni - Koji daje bogatstvo
المُغْني
90. EI-Mani'u - Koji oduzima bogatstvo
المانع
91. Ed-Darru - Koji stvara štetu
الضّار
92. En-Nafi'u - Koji stvara korist
النّافع
93. En-Nuru - Sveopće svjetlo
النّور
94. EI-Hadi - Koji upućuje
الهادي
95. EI-Bedi'u - Stvoritelj (Prapočetak svega)
البديع
96. El-Baki - Vječiti
الباقي
97. EI-Varisu - Konačni nasljednik svega
الوارث
98. Er-Rešidu - Upućivač na dobro
الرّشيد
99. Es-Saburu - Strpljivi, Koji ne hiti sa obračunom


Allahov Rob Isaa





 IZBJEGAVANJE NEZNALICA
 


UZVISENI ALLAH KAZE:
''Oprastaj,naredjuj dobra djela i prodji se neznalica!'( El-A'raf,199).
''...pa postupaj  lijepim postupkom.''( El-Hidzr,85).
Zar  vi ne volite da vam Allah oprosti?''( En-Nur,22).
'''...( koji)  oprastaju  ljudima. Allah voli dobrocinitelje.'''( Ali-'Imran,134).
A onome  koji  se strpi  i oprosti, to ( mu)  je zaista  dobro djelo.''( Es- Sura,43)



VRIJEDNOSTI I ODLIKE ABDESTA

U Z V I S E N I    A L L A H    K A Z E :
''O vjernici, kada hocete namaz obaviti,lica svoja i ruke svoje do iza lakata operite, a dio glava svojih potarite,i noge svoje do iza clanaka...''
''Allah van ne zeli priciniti poteskoce, vec vas zeli uciniti  cistim i  da vam blagodat svoju upotpuni ,da bi ste bili zahvalni''( El-Maide,6).
                                       H A D I S
Osman,b.' Affan,r.a. prenosi da je Allahov Poslanik,s.a.w.s. rekao:
''Ko lijepo i kako treba  abdest uzme,izadju grijesi iz njegova tijela,
pa cak  i   ispod   njegovih noktiju.''  ( Muslim).


                              B R A K


         Primjeri negativnog odnosa između supruga i supruge

Većina muslimanskih supružnika tretiraju jedno drugo radije kao neprijatelje nego prijatelje. Suprug osjeća da je on šef i da se treba ispoštovati sve što on kaže. Supruga osjeća da ona mora “iscijediti” sve što može iz svog muža. Neke supruge nikad ne pokažu da su zadovoljne onim što on uradi ili im kupi, sa namjerom da ih podstaknu da rade i kupuju više. One čine da se on osjeća neuspješnim ako im ne priušti život koji njihove prijateljice ili porodica imaju. Neki muževi se vrlo strogo obraćaju svojim suprugama, ponižavaju ih ili ih čak zlostavljaju. Žene nemaju pravo glasa odnosno pravo na svoje mišljenje.

Kakav brak naređuje Allah dž.š.?
Vrlo je tužno da je ta veza, koju je Allah dž.š. uspostavio radi dobrobiti, učinjena izvorom prepirke, laži, obmane, tiranije, ponižavanja i zlostavljanja. To nije slika koju bi trebao da odslikava brak.
Allah dž.š. je opisao brak na potpuno drugačiji način u Kur’anu: “… On za vas, od vrste vaše, stvara žene da se uz njih smirite i izmedu vas uspostavlja ljubav i samilost…” (Kur’an, 30:2 1)

Ne budite tiranin!
Bez obzira na to da li je islam ili nije muža postavio za glavu porodice, muslimani ne bi trebalo da budu diktatori i tirani. Učili su nas da prema svojim suprugama postupamo na najbolji način. Poslanik Muhammed s.a.v.s. je rekao: “Najbolji od vas u vjeri su oni koji su najboljeg ponašanja, a najbolji su oni koji su najbolji svojim ženama”. (Tirmizi)

Budite partneri u procesu donošenja odluka
Slijedite princip “Šure” i donosite odluke kao porodica. Ako odluke nisu namjetnute, imat ćete daleko više harmonije, a svako će osjećati da je imao udjela u tom procesu.

Nikad ne budite nasilni

Nikad nemojte zlostavljati svoga bračnog druga emocionalno, mentalno ni fizički. Poslanik s.a.v.s. nikad nije loše postupao sa svojim ženama. On je kazao: “Kako oni samo mogu tući svoje žene po danu, a navečer spavati sa njima?”

Budite oprezni sa riječima
Pokažite osjećanja svome bračnom partneru. Dobro pazite šta ćete reći kad ste uznemireni. Nekad ćete reći nešto što nikad ne biste rekli da se niste naljutili. Ako ste ljuti, sačekajte da se smirite prije nego što nastavite sa razgovorom.

Pokažite osjećanja
Pokažite osjećanja svome bračnom drugu. Budite pažljivi, nježni i puni ljubavi.
Budite prijatelj svoga bračnog druga
Pokažite interesovanje za život svoga bračnog druga. Vrlo često nam se desi da živimo u istoj kući, a ne znamo ništa o životu jedni drugih. Bilo bi dobro ako bi muž i žena mogli zajednički nešto raditi. Mogli bi možda brinuti se za jetime u svojoj kući ili voditi islamsku nastavu vikendom.

Pokažite zadovoljstvo

Pokažite da cijenite ono što vaš bračni drug radi za porodicu. Nemojte nikad dozvoliti da vam se muž osjeća kao da ne radi dovoljno za porodicu ili da niste zadovoljni njegovim radom ili trudom, osim ako je on zaista lijen ili čak i ne pokušava da zaradi za porodicu.
Poslanik s.a.v.s. je rekao: “Na Sudnjem danu Bog neće pogledati ženu koja je bila nezahvalna svome mužu.” Pokažite svojoj supruzi da je cijenite. Ako se ona brine za kuću i djecu, nemojte to potcjenjivati. To je težak posao, i nikom nije drago da osjeti da se njegov rad i trud ne cijeni.

Zajednički radite u kući
Poznato je da je Poslanik s.a.v. pomagao svojim ženama u kući. Ako je Poslanik s.a.v.s. to mogao činiti, trebalo bi da i moderni muževi muslimani to mogu.

Komunikacija je važna
Komunikacija, komunikacija, komunikacija. Ovo je značajna riječ u savjetovanju. A i treba da bude. Muž i žena treba da razgovaraju jedno s drugim. Bolje se nositi sa problemima na vrijeme i iskreno nego im dopustiti da se gomilaju dok se ne desi eksplozija.
Pokažite kuharu ili peraču posuđa, bila to supruga ili suprug, da cijenite njen ili njegov trud. Poslanik s.a.v.s. nikad nije kudio hranu ispred sebe.

Zaboravite ranije probleme
Nemojte spominjati ranije probleme ako su jednom riješeni.
Živite jednostavnim životom
Nemojte biti ljubomorni na one koji, izgleda, vode ugodniji život nego vi i vaša porodica. “Rizk” (opskrba) je od Allaha dž.š. Da biste postigli vlastito zadovoljstvo, ugledajte se na one oko sebe koji imaju manje od vas, a ne na one koji imaju više. Zahvalite Allahu dž.š. na blagodatima u vašem životu.

Dozvolite svome bračnom drugu vrijeme za njega/nju samu
Ako vaš bračni drug ne želi biti sa vama cijelo vrijeme, to ne znači da vas on ili ona ne voli. Ljudima treba vrijeme za njih same, iz raznih razloga.
Nekad žele da čitaju, da razmišljaju o svojim problemima, ili da se, jednostavno, odmore. Nemojte činiti nešto što će ih navesti na pomisao da čine grijeh.

Priznajte svoje greške
Kad pogriješite, priznajte. Kad vaš bračni drug učini pogrešku, oprostite mu. Ako je moguće, nemojte nikad zaspati ljuti jedno na drugo.

Fizički odnos je važan
Budite dostupni svome bračnom drugu seksualno, i ne dozvolite da se vaš seksualni odnos okarakteriše sebičnim. Poslanik s.a.v.s. je kazao: “Nije lijepo da na svoje žene navalite kao životinje, prvo morate poslati poruku ljubavi.”

Objedujte zajedno
Pokušajte da zajednički objedujete, kao porodica, kad god ste u mogućnosti.

Budite pažljivi sa temama o kojima diskutujete
Nikad ne razgovarajte s drugima o nečemu što se tiče vašeg braka a što ni vaš bračni drug ne bi želio, osim ako postoji opravdan islamski razlog za to. Neki se muževi i žene, vjerovali ili ne, žale drugima na fizički izgled svoga bračnog druga. Ovo je recept za neuspjeh. Informacije o vašim intimnim vezama se moraju čuvati među vama dvome. Mnogi od nas se ophode prema bračnim drugovima na način na koji se ne bi ophodili prema nekome drugom. Sa drugima nastojimo biti uljudni, pažljivi i strpljivi. Sa svojim bračnim drugovima ne praktikujemo takvu kurtoaziju. Naravno, sa svojim bračnim drugovima smo u najgora vremena, kad smo umorni, isfrustrirani i nakon napornog dana. Nakon lošeg dana na poslu, muževi kući obično dolaze ljuti i na ivici su strpljenja. Žena je, vjerovatno, isto tako imala težak dan sa djecom i kućnim poslovima. Muževi i žene bi trebalo da diskutuju o ovim potencijalnim “bombama” tako da, ako se naljute jedno na drugo u tim periodima, razumiju, umjesto da odmah misle kako ih bračni drug više ne voli.

Dobar brak zahtijeva…
Strpljenje, ljubaznost, skromnost, ljubav, razumijevanje, opraštanje i postojan trud. Ako se slijede ovi principi, to bi trebalo pomoći svakome braku da se poboljša. Bit svih ovih principa se može sumirati u jednu rečenicu: Uvijek se ophodite prema svome bračnom drugu onako kako biste željeli da se on ophodi prema vama. Ako slijedite ovo pravilo, vaš brak će imati više šanse za uspjeh. Ako odbacite ovo pravilo, neuspjeh vas čeka iza ugla.

Allah's sklawe Isa







                         40 SAVJETA ZA HAIRLI BRAK 




Kada se govori o bracnim obavezama i pravima ,uglavnom se misli na supruge i traži da

one izvrše svoje obaveze,dok su rijetka obracanja muškarcima kako bismo saznali prava koja imaju njihove supruge.

Povodeci se za hadisom Allahova Poslanika s.a.v.s.:

”Najbolji medu vama su oni koji su najbolji prema svojoj porodici, a ja sam najbolji prema svojoj”, predocavamo bracnim drugovima muslimanima neke savjete koji ce im pomoci da ostvare ovo dobro i da se oživotvori Allahova naredba

”Sa njima (ženama) lijepo postupajte (živite).”(En-Nisa 19.)

1. Bogobojaznost u svakom pogledu, a posebno u ophodjenju sa porodicom.

2. Stalno podsjecanje na to da je lijepo ophodjenje sa porodicom nacin da se približiš Uzvišenom Allahu.

3.Medjusobno potpomaganje sa suprugom u pokornosti Allahu dž. š.; da muž podstice suprugu da ucestvuje sa njim u da’vi, kako bi na tom putu žrtvovala neka svoja prava

4. Okititi se nekim istinski dobrim svojstvima kao što su:

: istinoljubivost, povjerljivost, lijepo ophodjenje i podnošenje (prihvatanje) odgovornosti…

5.Istinsko razumijevanje skrbništva kroz lijepo ophodjenje, prihvatanje odgovornosti, pažnje, nježnosti, a ne kao vladavinu i totalnu dominaciju.

6.cuvanje suprugine tajne (bracne tajne).

7.Ljubomora je pohvalna bez lošeg mišljenja i istraživanja negativnosti.

8.Odvoji dio vremena da sjedneš sa svojom suprugom radi razgovora, razonode, šale, zabave, bez obzira koliko bio zaposlen.

9. Dozivaj je najdražim joj imenima, razgovaraj sa njom nježno i prijatno.

10.Otkrivaj joj ono što ti se kod nje svidja, hvali njenu ljepotu i skladnost prilikom spravljanja hrane kao i u svakoj drugoj prilici.

11.Ne propusti priliku da je ljupko pogledaš, osobito u nekim prilikama.

12.Postupaj sa njom uvijek blago i nježno, a svoje zahtjeve formuliši kao prijedloge, a ne kao naredbe.

13.Ne smatraj da je napuštanje dostojanstva jedna vrsta zabave jer ce to prouzrokovati formiranje ružnih osjecaja.

14.Razgovaraj sa suprugom o svojim željama i planovima, traži njeno mišljenje i prihvati ga, te saobracaj sa njom kao sa svojom životnom saputnicom.

15.Ukaži joj puno povjerenje i povjeri joj tajne.

16.Pohvali je i cijeni sve što ucini za tebe, bez obzira koliko malo bilo, pa iako si na to vec navikao.

17. Obrati posebnu pažnju na njen život, njenu licnost i daj joj do znanja da je ona u središtu tvoje pažnje, a ne na margini tvojih misli.

18. Ne propusti priliku da joj se pridružiš u šetnji ili izletu.

19. Izvini joj se kada budeš ubijedjen da si pogriješio, kako bi tvoje izvinjenje bilo u duhu razumijevanja a ne jadanja.

20. Uljepšaj se svojoj ženi kao što se ona uljepšava tebi.

21. Budi na njenoj strani sa naklonošcu i milošcu, pogotovu kada ima zdravstvenih problema.

22. Ne zaboravi ono što traži da doneseš iz grada, bez obzira koliko to bilo neznatno.

23. Budi blag u razgovoru i raspravi sa njom, prikloni se ispravnom mišljenju makar se sukobljavalo sa tvojim mišljenjem.

24. Stalno sa njom kontaktiraj (telefonom) kada si odsutan, na putu.

25. Uputi joj osmijeh pun ljubavi, osjecaj velikodušnosti prilikom susreta sa njom nakon odsustva.

26. Osmjehni se kada ulaziš u kucu, a ne mrgodi se, s tim što ceš svoj dolazak najaviti zvonom ili telefonom. Izlivom ljubavi i naklonosti i širi atmosferu ushicenja i radosti u kuci.

27. Voditi racuna o njenim duševnim i tjelesnim stanjima u vrijeme hajza, trudnoce, nakon racanja; prema njoj se odnositi blago i sa osjecanjem, uz strpljivost.

28. Nemoj zanemariti cinjenicu da je pokatkad spopadnu osjecaji bola i tjeskobe, nego nastoj da što prije saznaš uzroke i probaj da to prevladaš ljubavlju i iskrenim nijjetom.

29. Postupaj mudro i s umijecem u situacijama kada su žena i majka zajedno, tako da budeš faktor njihovog zbližavanja, a ne obrnuto.

30. Ne kritikuj ženu, osobito pred drugim, vec upotrijebi blagost da bi došao do onoga što želiš.

31. Ne kritikuj njen način pripremanja jela i uredjenja stana i nemoj je porediti sa nekom drugom (svojom majkom, svojom sestrom, suprugom prijatelja i ostalim ženama).

32. Poštuj punca i punicu i smatraj ih za svoje roditelje.

33. Obrati pažnju na njenu porodicu, njene prijateljice i svima im cast ukaži.

34. Proucavaj medjusobne probleme, ali razumno i mudro, oprezno i promišljeno.

35. Nastoj da se vaši problemi uvijek potražiš savjet,onda to cini u najvecoj nuždi. Ne žali se nikom na nju, pa ni njenoj porodici.

36. Nemoj se uplitati roditeljima, puncu i punici u bracne probleme, jer oni su neobicno pristrasni prema sinu ili kcerki i probaj da se medju vas ulazi sa ljubavlju i samilosno.´

37. Izbjegavaj emocije, srdžbu za najsitnije stvari, a emocije uskladi sa datom situacijom, tako da budu pomoc, a ne obrnuto.

38. Uvažavaj suprugin poredak stvari u kuci i uskladi prema tome svoje zahtjeve (da ne primaš goste kada ona cisti ili sredjuje kucu).

39. Traži da joj pomogneš u njenim obavezama ako ti to vrijeme dozvoljava, bez obzira o kakvoj se vrsti pomoci radilo: da sjedneš sa djecom, zabavljaš ih, ili joj pomogneš u teškim poslovima, kupovini, popravci, nošenju tereta, kao što je namještaj itd.

40. Kada dodju gosti tvojoj supruzi, nastoj, skladno svojim mogucnostima, da joj pomogneš u posluživanju, tako da joj daš više prilike da sjedne sa gostima





                     Pokrivanje glave muškarca u namazu

Učenjaci navode dva stava oko propisa pokrivanja glave muškarca prilikom obavljanja namaza. Prvi stav je da je muškarcu mustehab (preporučeno) pokriti glavu bilo kojom vrstom pokrivanja (bjelica, turban, marama i sl.). Ovo je stav većine prvih učenjaka a od savremenih na tom stavu su šejhovi Salih Fevzan i Albani. Šejh Albani čak smatra da je klanjanje otkrivene glave pokuđeno. Drugi stav učenjaka je da ako je običaj u nekoj sredini da se pokrivanje glave smatra sastavnim dijelom ukrašavanja i uljepšavanja oblačenja muškarca, onda je klanjanje sa pokrivenom glavom u toj sredini mustehab, a u onim sredinama gdje to nije običaj klanjanje namaza sa pokrivenom glavom nije mustehab. Ovo je stav manje skupine učenjaka a od savremenih učenjaka izabrao ga je šejh Usejmin. Dok šejh Bin Baz smatra da je u muslimanskim sredinama gdje je običaj da muškarci pokrivaju glavu bolje (a ne mustehab) da klanjaju pokrivene glave. Oba stava učenjaka se dokazuju sa istim dokazom a to su riječi Uzvišenog: "O sinovi Ademovi, lijepo se obucite kad hoćete klanjati!" (El-E'araf. 31). Kažu da je od osobine lijepog oblačenja da se pokrije glava. A oni koji zastupaju drugi stav kažu da ako je od običaja neke sredine da muškarac pokriva glavu da se to tek onda ubraja u lijepo oblačenje a u protivnom to nije tako, što je bliže ispravnom





Šejhul-islam Ahmed Ibnu Tejmijje rhm., je bio upitan o tome koja su djela džehennemlija, a koja su to djela džennetlija, pa je odgovorio:

„Djela džehennemlija su:

Širk - obožavanje nekog drugog mimo Allaha dž.š..
Tekzib - utjerivanje Allahovih dž.š., poslanika u laž.
Kufr – nevjerstvo.
Hased – zavist.
Kezib – laganje.
Hijanet – varanje.
Zulum – nasilje.
Fevahiš – poroci.
Gader – izdaja.
Kidanje rodbinskih veza.
Strah od džihada i borbi.
Buhl – cicijaštvo.
Razlika između nutrine i vanjštine.
Pesimizam po pitanju Allahove milosti.
Sigurnost od Allahove zamke.
Padanje u očaj prilikom nesreća.
Fahr – uzdizanje.
Betar – azgamluk u ni'imetima.
Neizvršavanje Allahovih farzova.
Prekoračenje Allahovih granica.
Nepoštivanje Allahovih svetinja.
Strah od stvorenja za razliku od Stvoritelja.
Pretvaranje pri radu dobrih djela.
Želja za popularnošću.
Kontriranje Kur'anu i Sunnetu u ubjeđenjima i djelima.
Pokornost stvorenju u nepokornosti Stvoritelju.
Privrženost batilu i neistini.
Izrugivanje s Allahovim ajetima.
Poricanje istine.
Skrivanje onoga što se inače mora iznijeti na vidjelo poput svjedočenja nečemu ili znanja.
Sihr – magija.
Neposlušnost prema roditeljima.
Nepravedno ubistvo insana.
Nepravedno jelo siročetovog imetka.
Riba – kamata.
Bježanje s bojnog polja.
Potvaranje čistih i čednih vjernica...

Djela džennetlija su:

Iman – vjerovanje u Allaha dž.š..
Iman – vjerovanje u meleke.
Iman – vjerovanje u knjige.
Iman – vjerovanje u poslanike.
Iman – vjerovanje u Sudnji dan.
Iman – vjerovanje u određenje bilo ono dobro ili loše.
Šehadet: La ilahe illallah – svjedočenje da niko nema pravo na to da bude obožavan mimo Allaha dž.š..
Šehadet: Muhammedu Resulullah – svjedočenje da je Muhammed s.a.w.s., Allahov poslanik.
Salat – obavljanje namaza.
Zekat – davanje zekata.
Savm – post mjeseca Ramazana.
Hadždž – posjeta Bejtullahu.
Obožavati Allaha dž.š., kao da ga vidiš, jer ako ti njega ne vidiš – On tebe vidi.
Sidk - istinit govor.
Emanet – povjerljivost.
El-vefa' – ispunjavanje ugovora.
Dobročinstvo prema roditeljima.
Spajanje rodbinskih veza.
Dobročinstvo prema komšijama.
Dobročinstvo prema siročetu.
Dobročinstvo prema siromahu.
Dobročinstvo prema robu.
Dobročinstvo prema životinjama.
Ihlas – iskrenost prema Allahu dž.š..
Tevekkul – oslanjanje na Allaha dž.š..
Ljubav prema Allahu i Poslaniku.
Hašjeh – strah od Allaha dž.š..
Redža' – nadanje u Allahovu milost.
Inabet – kajanje Allahu dž.š..
Strpljivost na Njegovim propisima.
Zahvalnost na Njegovim blagodatima.
Iščitavanje Kur'ana.
Zikrullah – često spominjanje i sjećanje na Allaha dž.š..
Du'auhu ve mes'eletuhu – doviti i moliti Allaha dž.š., za svoje potrebe.
Ragbet – želja za Allahom dž.š..
Naređivanje dobra.
Zabranjivanje zla.
Džihad na Allahovom putu, a protivu nevjernika i licemjera.
Spajati prekinute veze.
Davati onome ko mu ne daje.
Oprostiti onome ko mu je nasilje učinio.
Dijeliti imetak u lahkoti i teškoći.
Gašenje srdžbe i ljutnje.
Opraštati ljudima.
Pravednost u svemu i prema svima pa čak i prema nevjernicima.
Nezavedenost prolaznom kućom – dunjalukom.
Stremljenje ka vječnoj kući – džennetu.

Dakle, djelo džennetlija je iman/vjerovanje, i ta'ah/pokornost, dok je djelo džehennemlija kufr/nevjerstvo, fusuk/griješenje i 'isjan/neposlušnost. Nije moguće izdetaljizirati ove dvije rečenice ali je lahko opisati djela džennetlija time da su sva ona vid pokornosti prema Allahu dž.š., i Njegovom Poslaniku s.a.w.s., dok su djela džehennemlija ona koja su vid nepokornosti prema Allahu dž.š., i Njegovom Poslaniku s.a.w.s..

„Ko se pokorava Allahu dž.š., i Njegovom Poslaniku s.a.w.s. – biće uveden u bašče ispod kojih rijeke teku, vječno u njima boraveći – a to je veliki uspjeh, a ko je nepokoran Alahu dž.š., i Njegovom Poslaniku s.a.w.s. – biće uveden u vatru, vječno u njoj boraveći; njemu patnja bolna pripada.“ (Pogledaj: Sura: el-Nisa', 13-14.)“







          Izreke učenjaka Kur'ana i Sunneta

Ez-Zuhri: “Obožavati Allaha sa znanjem se ne može porediti ni sa čim.” (Djami' Bayan-il-'Ilm 1/110)

Ibn-ul-Kajjim: “Ako se čovjek plaši da će ureći nekog, treba reći Allahumme barik 'alejh (Allâhu, blagoslovi ga) ili MašaAllah la kuvvete illa billah (biva kako Allâh hoće i ne postoji moći osim sa Allâhom). “ (at-Tibb an-Nabawi, str. 156)

Mu`az ibn Džebel: “Izbjegavaj društvo od kojeg se ne možeš okoristiti znanjem.” (Adab Shar'iyyah 4/232)

Nema komentara: